סוגי ויטמינים במאכלים והחשיבות שלהם לגוף האדם

מתכננים אירוע? חתונה, בר מצווה, אירוע עסקי או אירוע אחר, אין ספק שאוכל צפוי לתפוס בו מקום מרכזי. אנשים מאוד אוהבים דוכנים באירועים ואין סיבה שהם גם לא יהיו בריאים. דוכני אוכל לאירועים נהוג להזמין על בסיס טעם משובח, איכות חומרי הגלם והיכולת להקפיץ את האירוע. אך גם כאשר נהנים מאוכל טוב באירועים, כדאי לתת את הדעת על סוגי הוויטמינים במאכלים השונים ועל חשיבותם לגופינו.

ויטמין D באוכל שלנו

פעם חשבו שוויטמין די מהשמש זה מספיק. כיום ידוע שחשוב להקפיד על אכילת מזונות עשירים בויטמין d. הוויטמין הזה נחוץ לחיזוק מערכת החיסון ובזכותו הסידן נספג היטב בגוף. אם הוא חסר, הגוף שלנו מרגיש יותר עייף וחסר אנרגיה. אם באירוע מגישים סלמון, לדוגמא, אז תדעו שיש בו שפע ויטמין די. ואם מגישים בשר מוקפץ עם פטריות, קחו בחשבון שגם בפטריות תמצאו מקור מצוין לוויטמין החשוב כל כך הזה.

בשר עם שפע ויטמין A

אוהבים בשר עסיסי וטעים? אם אתם נהנים מדוכני בשר באירועים, שימו לב שהשר המצוין והעסיסי גם מספק לגוף הרבה ויטמין A. אם רוצים ליהנות מעור זוהר ובריא, זה בדיוק הויטמין שצריכים. אם אתם רוצים עיניים בריאות וחדות, שימו לב שגם לכך הוא מועיל. חוץ מזה, מלבד בשר, הוא קיים גם בסלטים טריים עם גזר ובטטה.

B12 שומר עלינו רעננים ובריאים

אנשים שסובלים ממחסור בויטמין 12B נוטים להרגיש עייפות ואפילו תשישות. הוא חשוב מאוד לכולנו, מפני שהוא בעצם חיוני למניעת אנמיה. במילים אחרות, מי שסובל ממחסור בו סובל גם ממחסור בדם. בזכותו, הגוף מייצר דם בכמות מספקת והוא גם לוקח תפקיד מרכזי בייצור החומר הגנטי בגוף וכן בתפקוד תקין של מערכת העצבים. מגוון סוג בשרים ודגים מכילים 12B בשפע. אז אם אתם אוהבים סטייקים טובים, כנפי עוף צלויים או ביצים ודגים, מבחינה זו אתם מסודרים.

ויטמין E כנגד חמצון

מרבים לדבר על נוגדי חיצון, אך בעצם זהו שם אחר לוויטמינים מסוימים. החומרים הללו עוזרים לגוף להתגונן מכל מיני חומרים מזיקים ואפילו רעלים מהסביבה. נוגדי חמצון מסוג חזק נקראים ויטמין E. הם חשובים לנטרול נזקים של קרינת שמש ורעלים והתחמצנות. מקור מעולה למרכיב התזונתי הזה מגיע מאגוזים. מומלץ מאוד לשלב אגוזים שונים בסלטים. אם אתם מזמינים דוכני אוכל לאירועים, אלה יכולים להיות סלטים אסתטיים שמשתלבים לצד מנות עיקריות מגוונות.

משפחת ויטמינים B הרחבה

קבוצת הוויטמינים B כוללת לדוגמא שמות כמו תיאמין, ניאצין ועוד. הם מצויים בשפע בחלקי פנים כגון קיבה או כבד. חלקם מצויים בשפע גם בירקות מסוגים שונים כגון עלים ירוקים, דגנים ואפילו בשמרים. חשוב, אם כן, להקפיד על תזונה מגוונת, של בשרים, ירקות עם צבעים שונים ופירות. לדוגמא בסלט אבוקדו, בשייק בננה וכן בקינוחים על בסיס דגנים מלאים.

תוכן עניינים
באנר השכרת ציוד לאירועים
השכרת ציוד לאירועים קטנים

אנחנו כאן בשבילך, מלא/י פרטים ומיד נחזור אליך!