ערב קרניבורים – הדרך הטובה לאכול ולחגוג

ערב קרניבורים – בשר על האש תמיד היה התחביב הלאומי של ישראל. עם חלוף השנים, המנגל הפך לברביקיו, והגריל הפך למעשנת בשר. עם פתיחתן של מסעדות בשר איכותיות ותוכניות הבישול הפופולאריות בטלוויזיה – נדמה שכולנו הפכנו למומחי בשר. אזהרה: המאמר הבא לא מומלץ לצמחוניים.

אחד התחביבים הלאומיים של ישראל הוא ללא ספק אכילת בשר על האש. בפיקניק, בקמפינג, על חוף הים או בגינה, כמעט לכל אחד ישנו לפחות גריל פחמים אחד, בו הוא משתמש מדי פעם בפעם להכנת בשר צלוי על האש.

הדבר נכון כמובן בימי העצמאות של ישראל, אבל לחלוטין לא מוגבל לימי ההולדת של המדינה. בכל השנה, כמעט בכל מזג אוויר, יש מי שיצלה בשר על האש, והריח יינשא למרחק גדול של כל הסביבה.

הכנה של בשר צלוי על האש הפכה עם השנים לאמנות בפני עצמה, כאשר גם הכלים העומדים לרשותנו השתכללו מאוד: המנגל הפך לברביקיו, הגריל עבר מפחמים לגז ואפילו חשמל, ובשנים האחרונות הופיע הלהיט החדש –מעשנת בשר.

כל אלו נועדו להכיל ולאפשר את האירוע החגיגי שהפך לבילוי לאומי, הלוא הוא ערב קרניבורים, לאוהבי הבשר הצלוי על האש.

ערב קרניבורים

ערב קרניבורים עם בשרים מדרום אמריקה על האש

אחת ההשפעות החשובות על תרבות הבשר בישראל היא ללא ספק התגברות ההשפעה של יוצאי דרום אמריקה על הקולינריה הישראלית. התגברות ההשפעה הזו מקורה בשני תהליכים מקבילים: הפופולאריות הגבוהה של טיולי צעירים בדרום אמריקה לאחר שחרורם מצה"ל, המייבאים את אהבת הבשר הצלוי מטיולם ביבשת הרחוקה; ופתיחתן של מסעדות בשר איכותיות בהשפעה ובסגנון דרום אמריקניים.

אחת החידושים ששני תהליכים אלו הביאו אל השולחן הישראלי הינו הפופולריזציה של השימוש במעשנת בשר לצורך צלייה ועישון בשר איכותי. בשרים מדרום אמריקה נצלים בדרך כלל במעשנות בשר, בשיטה הדרום-אמריקנית הידועה, המגיעה בעיקר מארגנטינה, אורוגוואי ואפילו צ'ילה.

השימוש במעשנות בשר מכל הגדלים, בין אם מעשנות בשר קבועות או ניידות בטיולים ופיקניקים, שדרגה כל ערב קרניבורים לחוויה קולינרית משובחת במיוחד.

תפאורה מתאימה לאכילת בשר על האש

ערב קרניבורים כמו שצריך לא מסתכם רק בצליית הבשר ואכילתו. מומלץ להכניס את הסועדים והאורחים לאווירה חגיגית, באמצעות תפאורה מתאימה.

אחת הדרכים הקלות לעשות זאת היא באמצעות… בלונים. כן, גם מבוגרים יכולים ליהנות מקישוטי בלונים לאירועים! אם מדובר בערב גברים, למשל, ניתן להשתמש בבלונים לגברים – עם מסרים שובבים ומצחיקים של הומור גברי.

דרך אחרת היא בסידור של בלונים בשני צבעים, בדרך כלל בלונים לבנים ובלונים שחורים, על מנת ליצור אווירה בוגרת מצד אחד, וחגיגית מצד שני. הבלונים הללו יכולים להיות בלונים ממותגים עם מסר פרסומי או שיווקי, אם מדובר למשל בערב קרניבורים של עובדי חברה מסויימת, או ללא מיתוג בכלל עליהם.

בנוסף לתפאורה, חשוב שגם תהיה אווירה. רצוי, לכל הפחות, להשמיע מוזיקה במערכת הגברה כלשהי, כאשר ניתן להשתמש במערכות הגברה מבוססות בלוטוס. המהדרין יכולים להביא לערב קרניבורים חגיגי במיוחד גם די.ג'יי שינעים את זמנם של האורחים והסועדים.

לא פחות חשוב מכך, צריך שיהיו מאכלים נלווים לבשר המשובח המוגש באותו ערב, החל ממנות נלוות של מזון, כגון סלטים ותוספות מזון שונות, ועד לשתייה. יין ובשר בהחלט הולכים טוב ביחד.

אם מדובר בהפקה מושקעת או אירוע מיוחד, ניתן להרים גם ערב בשרים המלווה במסיבה הכוללת הופעה של אמן, כמו אמן חושים, סטנדאפיסט או זמר/ת. זה כמובן מצריך השקעת תקציב גבוהה יותר מבדרך כלל, אולם צליית הבשר על האש והגשתו יכולה להיות רק חלק מאירוע רחב יותר.

בין אם מדובר בארוחה פשוטה, או באירוע מושקע במיוחד, ערב קרניבורים הינו רעיון מעולה לבילוי עם משפחה וחברים, בתנאי כמובן שאף אחד מהם… אינו צמחוני!

תוכן עניינים
באנר השכרת ציוד לאירועים
השכרת ציוד לאירועים קטנים

אנחנו כאן בשבילך, מלא/י פרטים ומיד נחזור אליך!